Technische beschrijving Brandstofcelauto
Het is al lang geen geheim meer dat de fossiele brandstoffen opraken. Een alternatief is de energieopwekking uit waterstof.
Via het proces van elektrolyse kan men bijvoorbeeld waterstof uit water winnen, dat vervolgens in een brandstofcel wordt omgezet in elektrische energie.
Volgens dit principe werkt ook het brandstofcelauto.
Het brandstofcelauto is net als onze H-Racer 2.0 waterstofauto een bouwpakket dat eerst in elkaar gezet moet worden, waarvoor behalve een schaar geen extra gereedschap nodig is.
Het brandstofcelauto heeft een vrij eenvoudig ontwerp, maar biedt een directe blik op de onderdelen zoals de motor of de brandstofcel, wat een meer wetenschappelijke benadering van de auto mogelijk maakt.
Het brandstofcelauto beschikt over een gecombineerde PEM-brandstofcel, waarin zowel de elektrolyse (dus de winning van waterstof en zuurstof uit water) als de omzetting van waterstof in elektrische stroom plaatsvinden. Bij deze versie kun je zelfs zien hoe in de twee doorzichtige waterreservoirs het zuurstof- en waterstofgas ontstaan.
Om de elektrolyse op gang te brengen, heb je eerst een beetje stroom nodig. Deze genereer je door het meegeleverde zonnepaneel aan te sluiten. Mocht de zon een keer niet schijnen, dan kun je terugvallen op een eveneens meegeleverd batterijpakket.
Natuurlijk kan het brandstofcelauto met de op deze manier opgewekte energie ook zelfstandig rijden. Bovendien verandert het zelfs automatisch van richting met 90°, wanneer het tegen een obstakel aanrijdt.
Om lang plezier te hebben van het brandstofcelauto, gebruik je alstublieft alleen gedestilleerd water om het te laten werken.
Het brandstofcelauto wordt geleverd met een Engelstalige handleiding, die zeer goed helpt bij de montage en ingebruikname. Mocht je toch nog vragen hebben, dan helpt onze support onder info@getdigital.de je graag verder.